Hoe werkt het?

In slechts een aantal stappen kun je gebruik maken van de diensten van Stichting ZSO.

In onderstaande stappen wordt uitgelegd hoe het werkt. Van aanmelding tot het aangaan van jouw eerste opdracht is binnen 10 minuten geregeld. Het mooiste van alles is dat het jou als zzp’er heel weinig kost. Dus waar wacht je nog op?

Stap 1: account aanmaken Jobliebe

Maak een account aan bij onze partner Jobliebe. Dit is kosteloos. Met het account kun je opdrachten zien. Deze zijn nog niet afgestemd op jouw persoonlijke situatie. Dit gebeurt nadat je jouw profiel aanvult in Stap 3. Om opdrachten aan te kunnen gaan moet je je abonneren op de ZZP VRIJ indicator (stap 5).

Stap 2: aansluiten Stichting ZSO

Gelijktijdig met het aanmaken van een account bij Jobliebe sluit je je automatisch aan bij Stichting ZSO als donateur. Jobliebe draagt namens jou automatisch een klein percentage af van de kosten voor het abonnement voor de ZZP VRIJ indicator aan de de stichting. Je betaalt hier verder geen andere extra kosten voor. De stichting gebruikt deze inkomsten om haar kosten te dekken van haar operationele taken. De stichting heeft geen winstoogmerk.

Stap 3: Persoonlijk profiel aanvullen

Nadat je jouw account hebt aangemaakt is het tijd om jouw persoonlijke profiel aan te vullen. In je dashboard vind je de stappen die je moet doorlopen om jouw profiel compleet te maken. Hier geef je onder andere aan wat jouw competenties zijn waar potentiële opdrachtgevers jouw profiel op kunnen vinden. Ook vormen deze competenties de basis waarop opdrachten die aan je worden voorgesteld steeds relevanter worden door gebruik van AI en hoogstaande matching technologie.

Stap 4: lidmaatschap ZZP Nederland

We raden je aan om lid te worden van ZZP Nederland, partner van Stichting ZSO. Je kan met korting lid worden vanaf slechts € 18,50 per jaar en je ontvangt daarbij een kortingscode (in de ZZP Nederland mijn-omgeving) waardoor je gebruik kan maken van de ZZP VRIJ indicator zoals beschreven in de volgende stap voor slechts €4,88 in plaats van € 7,95 per maand. Sluit je hier aan bij ZZP Nederland, klik op collectief en gebruik de collectiviteitscode ZSO. Via de link is ook te zien wat je allemaal extra krijgt met het lidmaatschap van ZZP Nederland. Na je aanmelding vind je hier de kortingscode voor Jobliebe.

Stap 5: Genereer ZZP VRIJ indicator

Wanneer je alle stappen hebt doorlopen is het tijd om je te abonneren op jouw persoonlijke ZZP VRIJ indicator. Hier wordt je getoetst in jouw hoedanigheid als ondernemer op verschillende ondernemerscriteria en wordt bepaalt hoe ‘vrij’ je bent om als ondernemer (en dus niet een werknemer) opdrachten aan te gaan. Het certificaat dat hieruit volgt kun je downloaden en ook voor opdrachten gebruiken die je niet via het platform vindt. Het certificaat geeft ook aan waar je op kan verbeteren als het gaat om de ondernemerscriteria. Naast de indicator wordt er ook een Overeenkomst van Opdracht aangemaakt die je vrijblijvend kan gebruiken. Deze dienst kost jou als ondernemer € 7,95 per maand en als ZZP Nederland lid slechts €4,88! Dit zijn tevens de enige kosten die je hebt als zelfstandige wanneer je gebruik maakt van het platform.

Stap 6: Vind jouw ideale opdracht!

Tot slot is het tijd om op zoek te gaan naar jouw nieuwe opdracht! Heb je een opdracht gevonden? Dan kun je zelf onderhandelen rechtstreeks met de opdrachtgever over jouw tarief. Zijn jullie eruit? Dan akkoordeer je beide de opdracht en wordt er automatisch een opdrachtovereenkomst opgesteld. Ook kun je desgewenst je eigen overeenkomst gebruiken. Je registreert vervolgens jouw uren via het platform van Jobliebe t.b.v. de factuur. Doordat deze uren vooraf door de opdrachtgever zijn goedgekeurd, volgt over het algemeen een snelle betaling. De betaling gebeurt rechtsreeks door de opdrachtgever aan jou, hier zit verder niemand tussen.