Onze partners

Om de doelstelling van onze stichting te kunnen realiseren werken we samen met partners. Deze partners zijn gelijkgestemde qua gedachtegoed en dragen zelfstandigen allen een warm hart toe.

Een aantal van onze partners zijn betrokken bij de oprichting van de stichting en zijn tot op de dag van vandaag nog steeds van waarde. Graag stellen we hieronder de partners aan je voor.

ZZP Nederland

ZZP Nederland is met ruim 55.000 leden de grootste onafhankelijk belangenorganisatie voor zelfstandigen in Nederland. Zij zet zich op diverse manieren in voor het zelfstandig ondernemerschap. In Den Haag, als mede-oprichter en onderdeel van Vereniging Zelfstandigen Nederland (VZN) en rechtsreeks voor de ondernemer zelf via een ondernemershelpdesk, kennisbank en ledenvoordeel programma.

Jobliebe

Jobliebe is een arbeidsmarktplatform waarmee je inzicht krijgt in jouw mogelijkheden op de arbeidsmarkt, door samen met jou,  je eigen kanaal op te bouwen. Via dat kanaal kun je bedrijven die je interessant lijken volgen en realtime op de hoogte blijven van de nieuwste vacatures, om zo een passende baan te vinden. Daarnaast biedt Jobliebe Direct de mogelijkheid rechtstreeks een contract af te sluiten met een opdrachtgever op de wijze zoals jij dat wil en op deze wijze rechtstreeks betaald te krijgen.

Jobliebe_bluegreen-06-06
koplopers-logo-676x627

Koplopers

Zorgorganisaties delen niet uit zichzelf kennis, terwijl ze wel vaak met prachtige innovaties bezig zijn. Om die reden is het platform Koplopers in de Zorg in 2013 opgericht. Koplopers in de Zorg verbindt bestuurders en managers in de zorg en verzamelt, verrijkt en verdeelt kennis op het terrein van management, organisatie en medewerkers via onder andere publicaties, interviews en blogs.

Bijdrage partners aan de stichting

Jobliebe is initiatiefnemer voor oprichting van Stichting ZSO. Zij frustreerde zich lange tijd aan de hoge bemiddelingskosten binnen de traditionele bemiddelingsmarkt en vond dat dit anders moest. Vele gesprekken later is besloten om een stichting op te richten waarvandaan niet alleen deze problematiek getackeld kan worden maar waar ook schijnzelfstandigheid een belangrijk thema is geworden. Namens Jobliebe neemt Han Stoffels tijdelijk zit in het dagelijks bestuur van Stichting ZSO totdat zijn positie kan worden overgenomen door een van de aangesloten ondernemers bij de stichting.

ZZP Nederland is gedurende de oprichting een waardevol sparringpartner gebleken en heeft gevraagd en ongevraagd advies gegeven. Daarbij is ZZP Nederland vertegenwoordigd in de Raad van Toezicht (RvT) waarbij zij dit voort zullen zetten. Frank Alfrink (voorzitter Vereniging ZZP Nederland) heeft de rol van voorzitter van deze RvT op zich genomen.

Ook Koplopers is vanaf de oprichting betrokken geweest bij de Stichting. De problematiek waar de stichting beoogt een oplossing voor te bieden speelt bijzonder in de zorgsector waar Koplopers actief is. Directeur Jaap Jan Brouwer vervult tijdelijk de positie van Voorzitter van Stichting ZSO totdat er vanuit de aangesloten ondernemers bij de stichting een voorzitter zal worden aangedragen.

Partner worden?

Draagt jouw organisatie, net als bovenstaande partijen, zelfstandigen in Nederland een warm hart toe en ben je benieuwd naar mogelijkheden om samen te werken? Neem dan contact op via onze contactpagina met het stichtingsbestuur en we bekijken graag de mogelijkheden.