Verdient de stichting hier geld mee?

Stichting ZSO heeft geen winstoogmerk. Zij ontvangt een donatie voor de onkosten vanuit de deelnemers om operationele zaken te kunnen doen zoals het dagelijks bestuur, de Raad van Toezicht en (beperkt) marketing activiteiten. Zelfstandigen betalen een eerlijk bedrag per maand (€7,95,- per maand en €4,88 als ZZP Nederland lid) om gebruik te kunnen maken van […]

Zelfstandigen betalen een eerlijk bedrag per maand (€7,95,- per maand en €4,88 als ZZP Nederland lid) om gebruik te kunnen maken van de ZZP VRIJ indicator. De innende partner (Jobliebe) draagt hiervan namens de zelfstandige een klein percentage als donatie af aan de stichting voor de genoemde onkosten.

Het platform van Jobliebe heeft wel een winstoogmerk maar zij hanteren in samenspraak met Stichting ZSO een winstmaximalisatie van 20% bovenop de investering en onkosten die zij maken. De overige winst wordt gebruikt om de kosten nog lager te maken voor de gebruikers. De stichting en Raad van Toezicht zien erop toe dat deze afspraken worden nageleefd.

Verdient de stichting hier geld mee?