Waarom Stichting ZSO?

Geplaatst op 25 augustus 2023

Stichting Zelfstandig Samen Ondernemen (ZSO) vindt dat zelfstandigen en opdrachtgevers met een gerust hart moeten kunnen samenwerken waarbij vooraf duidelijk is wat de mate van ondernemerschap is en er geen discussie ontstaat over schijnzelfstandigheid. Opdrachtgever en zelfstandige moeten daarbij met elkaar kunnen samenwerken zonder tussenkomst van dure intermediairs. Zo kan de markt Zelfstandig Samen Ondernemen. De Stichting […]

De Stichting ziet erop toe dat de aangesloten partners zich aan de gemaakte afspraken houden. Dit betekent dat er nooit andere kosten zullen worden gerekend aan een zzp’er dan de kosten voor de ZZP VRIJ indicator van € 7,95  (€ 4,88 indien lid van ZZP Nederland) per maand en een opdrachtgever nooit meer dan 7% betaald over het uur tarief. Een andere belangrijke afspraak is dat er een winstmaximalisatie geldt voor het platform van de partner Jobliebe van 20%. In het geval van een hogere winst zal dit terugvloeien richting de stichting en/of worden ingezet om de kosten van het platform te verlagen. Het streven is om de kosten voor de opdrachtgever in de voorzienbare toekomst terug te dringen naar 5%. Een Raad van Toezicht ziet op haar beurt weer toe dat de stichting op de afgesproken manier blijft werken, ook bij een wisseling van de wacht qua bestuur.

Waarom Stichting ZSO?